Jag grät...

Idag bevisade Olle sin kärlek till Alma.

Alma kommer ner för trappan i en röd tröja och trosor. I ena handen har hon en liten röd väska (full av mynt som hon tömt i från sin spargris fick jag veta senare) och i andra handen en lite större blå resväska.

Alma går till mig vid diskbänken och säger andaktsfullt: "Jag ska rymma."

- Jasså. Ok,.. Hej då min älskling. Säger jag och böjer mig ner och kramar om Alma.

Då kommer Olle också fram och ger Alma en hejdåkram.

Alma tittar på Olle och säger: "Jag kommer aldrig hem igen Olle."

Då får Olle tårar i ögonen och kramar Alma igen, länge, och så tittar han på mig och ser helt förstörd ut och börjar snyfta. "Ama ka åka mamma, ja vill inte de."

Jag blev helt rörd. Olle har ett så fint hjärta. Alma var nog lite ställd själv,...hon hade kanske inte väntat sig den reaktionen av sin lillebror som bara retas och slåss hela dagarna. Hoppas att detta gav dom båda något att fundera på.


Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag gråter! Så gripande!

2010-07-31 @ 19:13:43
Postat av: Ingrid

mmmm... det gjorde jag också. och då var det live.

2010-08-05 @ 15:36:25
Postat av: Matilda

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-13 @ 00:03:26
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0