Idag sken den där solen!

Och igår likaså. Vi börjar få färg och sommarens plötsliga supernärvaro ger oss njutigapluppar på armarna. (gåshud alltså, eftersom det blåser nordliga vindar också...) Det är så fantastiskt skönt att ligga på en studsmatta och sola, äta grillat ute, prata trams med goda vänner och se sina barn rida på hästarna på Emaus i Uddevalla som vi gjorde idag. Alltihop.
Och när klockan var 19 och vi ätit hemma gick Thomas och kände att årorna som han vitlackat äntligen hade torkat. Ingen tid att förlora. Ut med båten och fiska! Alma och Olle följde med och jag ropar till dom när dom traskar ner mot sjön att; "Jag vill ha tre gösar!" så där lite på skoj. Mamma och Stina städade huset under tiden. Nu, kl 22 hör jag en intensiv knackning på dörren. När jag öppnar är allt jag ser TRE jättefina Gösar på marken. Och den största vägde inte mindre än 4,8kg!! En annan vägde 2,2kg och den minsta 1,2kg. Helt otroligt. Och jättegott!!


Alma, Olle och Thomas hade gömt sig bakom husknuten och hoppade fram, glada och sprattligt lyckliga över denna superfångst. : )

Jag provade Stinas blommiga stövlar på henne, på bilden ser dom nästan ut att vara lagom, men hennes fot är ungefär lika lång som själva skaftet på stöveln...dom är 18-19 och Stina har nog 11 eller 13... Men det är gulligt!



Kommentarer
Postat av: Solflingan

Haha, jag testade också dem på henne förra gången jag var hos er. Fast det såg du inte. Hihi. Gillar dina inlägg!!!

2010-06-05 @ 19:41:31
URL: http://solflingan.blogg.se/
Postat av: Emmy

SöteStina, eller Tösaskiten, som jag ju vill säga. ;) kanske hade varit ett bra NAMN på min dotter i framtiden? :P eller typ Lydia Tösaskiten Ingvarsson (eller von Abstrascht eller så)

2010-06-06 @ 08:23:41
URL: http://esterochjag.blogg.se/
Postat av: Ingrid

HA HA HA!! Det var kul... von Absrascht... Du är härlig!

2010-06-13 @ 23:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0