Underbara syskon!

Idag kom först Thomas pappa Ejve och systrarna Kristin och Lisa på besök, vilket var jättetrevligt!! När dom satte sig i bilen för att åka hem exakt kl 17.00 svängde mina syskon upp förbi huset och fick invänta att dom andra kört iväg innan dom kunde parkera! Vilken märklig timing!! Våra familjer bokstavligt talat avlöste varandra... Där kom iallfall Kerstin med Emmy och Josef i bagaget. Sååå mysigt! Jag älskar våran stora släkt. Vi gick ner till sjön eftersom Thomas var så fiskesugen,...som alltid när inget annat är bokat i kalendern eller det blir avbokat som ikväll, och helt otippat får alla mina tre syskon (av de tolv alltså) napp! Josef fick först en Sarv, som vi trodde var en stor övervuxen mört, sen fick Emmy en Gös och sist och faktiskt också minst fick Kerstin en söt liten Gädda! Underbart. Gäddan fick gå tillbaka men de andra grillade vi och smaskade i oss vid kvällsmaten. Josef är härlig! Emmy är galen och Kerstin är helskön. Så stolt är jag!
Britta är grym, Elsa är godis, Carl är expert, Sven är tokrolig, Karin är underbar, Anna helt makalös... : ) (makalös som i häpnadsveckande alltså) Per är fantastisk och Samuel grymt mycket yngst...och knäppt mysig! Mamma är stjärnan och Pappa största hjälten som blir 59 år om tio minuter. Grattis ÄLSKADE Pappa!!!!


...Ingrid är trött, Thomas är på väg att somna, Alma ligger i soffan med fötterna under Ester och sover, Olle är snorig och andas med munnen så han dreglar och Stina är en änglalik docka som mamma älskar så hårt så det gör ont.

Det är när de stora barnen sover som jag undrar varför det var så svårt att hålla tålamodet på kärleksfullhetens sida när dom var grymt jobbiga och trotsiga under dagen? Då står jag ibland och tittar på dom, älskar dom innerligt och ser hur dom var små som Stina en gång och hur lätt det var. Då kände jag mig inte som en dålig mamma, och behövde inte höra mig själv ryta åt dom.

Det är helt enkelt så att man lär känna sig själv väldigt väl när man blir förälder... Mina barn fostrar mig när dom sover.
Nu har vi tre barn på jorden och ett i himlen, och jag känner mig rik som ett troll. Tack gode Gud för alla fyra!!
Och för min man som inte fick någon fisk idag, ovanligt, som om han lät mina syskon ta dom...Snällt!



Kommentarer
Postat av: Britta

Åhhh, vad jag älskar dig, Ingrid! Du bloggar så jag börjar grina! Bilden på er är så skön! Tror ni fått en Kerstin!

2010-05-16 @ 09:11:57
Postat av: Rebecka

Ingrid, du beskrev det på pricken, det där när man tittar på barnen när de sover och man undrar varför tålamodet tar slut. Tårarna började rinna. Stor Kram!

2010-05-16 @ 21:18:11
Postat av: Ingrid

Hej Rebecka! Kul att du läst min blogg! Vem av de Rebeckor jag känner är du? : ) KRAM!

2010-05-20 @ 18:45:35
Postat av: Rebecka

Hej Ingrid!

Jag är din kusin som har 4 barn varav 2 är tvillingar.

Kram!

2010-05-27 @ 10:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0