Tokigt

Idag var vi och Ester Svensson hos Sannie, prästen i Färgelanda. På vägen dit pratade vi i bilen om olikheter mellen killar och tjejer. Vi frågade Olle om Håkan Johansson var en tjej eller kille och Olle svarar: "Tjej!" men han ångrade sig snabbt efter en förvånad min från mamma...

Sanni bjöd på en fantastisk middag och när vi sitter där börjar Olle, som bestämt ätit klart, leka med en liten kattleksaksmus. Han piper och har sig och leker att den kittlar oss genom att krypa in under skjortärmen. Vi busade tillbaka och både Alma och Olle skrattade hjärtligt. Då säger jag på skoj när Olle busar hos Sannie, att musen kan gömma sig i skogen i Sannies armhåla, och Alma och Olle skrattar hysteriskt. Då säger Alma; "-Eller så kan den gömma sig i skogen i mammas snippa!" (!!)
Vad gör man? Ester och Sannie och Thomas och jag visste inte hur vi skulle bete oss riktigt, det lät helt otroligt tokigt och alla skrattade vi hejdlöst.
Alma kan verkligen få till det ibland och vi fick skämmas som vanligt...

Puss på dig min älskade stora tjej!!

Kommentarer
Postat av: Emmy

HAHA! :D Alma, din toka! Som Olle sa: "Emmy, vilken STOR snippa du har?". Barn borde hålla tyst. ;) Eller inte.

2010-06-20 @ 22:21:33
Postat av: Jeanette

:) Eller som en annan liten tjej sa till mig en dag: "Vilka lååååånga bröstvårtor du har!" Hehe... ;)

2010-06-21 @ 09:20:25
Postat av: Britta

Hahaha! Alma!!! Alma!!! Skulle gärna sett er! Tror det var bättre förr, när det inte fanns nåt ord alls för det...Å bara din idé Ingrid att gömma "musen" i skogen i hans armhåla! Du e la go! Du gav henne det!



Emmy, du ska bara vara tyst! Vi kan nog skriva en bok med allt ditt prat! Du lilla tjej!

2010-06-21 @ 23:41:13
Postat av: Emmy

Men Jeanette, det lät inte lika fånigt i huvudet innan jag sa ut det. ;)

2010-06-23 @ 22:46:53
URL: http://esterochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0