Vilket väder!!

Alma o Olle har sprungit nakna hela eftermiddagen, Stina verkade också njuta av solen fast i skuggan. Så underbara!

Är det tyngdlagen som drar ner hennes kinder? Är det bara jag, eller tycker någon mer att dom hänger rätt bra på den här bilden? :D


(Nu är kl dock snart tio på kvällen och hon är allt annat än glad... kan det vara vitlöken tro? förstår inte... :(.. )

I helgen döptes Stina i Ödeborgs kyrka. Det blev väldigt bra och fint trots dåliga förberedelser som vanligt.
Morbror Sven med familj är hennes faddrar.


Lägg märke till Stinas goa gammalmormor som ser en smula rolig ut i bakgrunden... Bu! :) Det är nog blänket i glasögonen som gör det tror jag...och att hon verkar titta rakt in i kameran med en ganska allvarsam min. Underbara Gerd Klingberg!

Lena Eliasson gjorde smörgåstårtor på beställning från oss, helt sagolika. Och som överraskning hade hon gjort en sån här fin tårta till Stina!!!!!:



Den tårtan var den godaste prinsesstårta jag någonsin smakat!! Tack underbara faster Lena!

Stinas snygga moster Anna




Gottit!! Chokladbeskvier!,..stavas antagligen inte alls så men det orkar jag inte bry mig om...:) Jakob är vansinnigt go!



Emmy, Jeanette och Jakobs lillasyster Ida som bara är nio dagar yngre än Stina



Emmy ser inte alltid så här hysterisk ut,...oftast är det faktiskt värre..



......ingen kommentar...

Alma är världens märkligaste och mest tokroliga tjej ibland. Idag blev hon arg på datorn för att den vägrade spela upp en film hon ville se, (som senare visade sig vara en musikskiva..) och av ilskan slog hon på datorn! Väldigt dumt och datorn blev jätteledsen och det gick inte att spela upp någon film alls sen. Jag valde att lära henne en läxa och sa att den nu var trasig så då kan vi inte titta på mer film. Då blir Alma totalt förtvivlad och gråter på ett sätt som jag inte sett tidigare, mycket mer ångerfyllt och sorgligt än vanligt. Hon går in på toaletten och låser om sig och jag kan höra henne skälla på sig själv för att hon var så dum och slog på datorn; " ÅHHH! VARFÖR SKA JAG ALLTID GÖRA SÅNA DUMMA SAKER HELA TIDEN! ÅHH..BUHUUUUU!!!" Efter en stund kommer hon ut: "Förstår du inte mamma?! Jag är verkligen jätteledsen för det här! Det är slutet!" Nej men lilla gumman, vadå slutet?, frågar jag. " Slutet på alla filmer! Och vi som har en hel låda full! Som vi aldrig kommer kunna se mer!!Buhuuuu!! Jag kan aldrig ha det roligt igen nu!!" Ja men Alma, tänk förr i tiden då hade dom ju inga datorer eller ens någon tv, tror du dom hade det tråkigt bara för det? "Ja." Nej, vet du vad, dom hittade på en massa kul saker! Och vet du, jag tycker inte att en trasig dator är något du behöver bli så ledsen för. Tänk om solen skulle slockna?! Det skulle vara mycket värre! Då skulle du inte kunna plocka blommor, inte ens se dom. Och inte hoppa på studsmattan heller. Det vore väl mycket värre? "Mmm.." Från rödsprängda ögon, våta kinder och en hulkande stämma hörs plötsligt Alma med en helt ny glimt i ögonen.
"Mamma! Ska vi spela ett spel?!"
Det är väldigt sällan hon kommer med ett sånt förslag hemma. Vi spelade Yatzy med tre tärningar. Olle vann. Det var mysigt, vet inte om jag vill att datorn ska funka... men ibland är det väldigt skönt att kunna sätta på en film åt barnen. Våra små as.

I söndags bakade jag och Alma bröd och Alma ville ha en deg att bara gosa med så vi fick göra två degar. Jag lyckades lura i den andra degen lite torrjäst och socker och salt med tanken att det kanske kunde bli korvbröd eller nåt (dom blev ganska ok i smaken med jäste bara halvt eftersom Alma hade i kallt vatten och var därför ganska hårda och tråkiga)
Här gosar hon med sin deg:




Av det mesta gjorde vi tillslut minikorvbröd och Alma ägnade all tid år en munk, alltså en rund bulle med hål i mitten, som Pappa skulle få. Jag förstod inte riktigt vad hon menade i stöket... Den åkte iallafall in i ugnen med dom andra bullarna och sen när dom var färdiga och hade svalnat tog Alma fram det färgglada glassströsslet och la en hög i mitten där hålet, som jäste ihop, skulle varit. Det kunde ju, till Almas förtret, inte fastna!..så det fick ligga där tillsammans med några rosa och blå strösselnallar.
Jag blev inte så sugen och var glad att den var ämnad åt Thomas. Han var så gullig mot henne och smakade med stor aptit.






När Thomas ätit tre bett stoppar Alma honom och säger att vi måste spara halva till Morfar! Han var senare också väldigt gullig och smakade. Alma är nöjd och har utnämnt sig själv till mästerbagaren i familjen! : )

Min goa tjejer!




Kommentarer
Postat av: Emmy

Åh! :D Jag skrattar så jag gråter! :D Fler såna här inlägg!

2010-06-02 @ 18:51:33
URL: http://esterochjag.blogg.se/
Postat av: Marie Magnusson

Åh va härliga ni e!

Saknar er jättemkt när jag läser om era bravader så jag får nog ta mig i kragen å komma förib snart!

Kram Marie

2010-06-02 @ 20:17:45
Postat av: Anna

Vad stabil hon är i nacken!?? :)

2010-06-06 @ 11:28:54
URL: http://solflingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0